• Hotel
    • About us
    • Rooms
    • Amenities
    • Hilton Honors
  • Gastronomy
    • Bar & Cigar room
    • Culinary spectacle
    • Restaurant & Vineyard
    • The Garden Grille & Bar Restaurant menu
  • Business
    • Conference rooms
    • Business breakfasts
    • Gallery
  • Celebrations
    • Occasional events
    • Communions
    • Weddings
  • Contact
EN
  • PL
  • Hotel
    • About us
    • Rooms
    • Amenities
    • Hilton Honors
  • Gastronomy
    • Bar & Cigar room
    • Culinary spectacle
    • Restaurant & Vineyard
    • The Garden Grille & Bar Restaurant menu
  • Business
    • Conference rooms
    • Business breakfasts
    • Gallery
  • Celebrations
    • Occasional events
    • Communions
    • Weddings
  • Contact

BOOK

  • Homepage
  • Hotel
    • About us
    • Rooms
    • Amenities
    • Hilton Honors
  • Gastronomy
    • Bar & Cigar room
    • Culinary spectacle
    • Restaurant & Vineyard
    • The Garden Grille & Bar Restaurant menu
  • Business
    • Conference rooms
    • Business breakfasts
    • Gallery
  • Celebrations
    • Occasional events
    • Communions
    • Weddings
  • Contact
  • pl
  • en
banner image
arrow

Standardy Ochrony Małoletnich

26
07
2025
27
07
2025
2 No. pers.:
  • facebook
  • instagram
  • youtube
Scroll down

Standardy Ochrony Małoletnich

Standardy Ochrony Osób Małoletnich w Hotelu Hilton Garden Inn w Rzeszowie

I. Postanowienia wstępne

1. Mając na uwadze konieczność zapewnienia Osobom Małoletnim należytej ochrony, w trakcie ich pobytu w obiektach hotelarskich, prowadzonych przez Hotele Grupy Marma Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, wprowadzone zostają niniejsze „Standardy Ochrony Osób Małoletnich w Hotelu HILTON GARDEN INN w Rzeszowie”, zarządzanym przez Hotele Grupy Marma Sp. z o. o, zwane dalej Standardami.

2. Ilekroć w Standardach jest mowa o:

a) Hotele Grupy Marma – rozumie się przez to spółkę Hotele Grupy Marma Sp. z o.o. z siedzibą w Rzeszowie, zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców KRS pod numerem 0000365413.

b) Hotelu – rozumie się przez to Hotel Hilton Garden Inn w Rzeszowie, prowadzony przez Hotele Grupy Marma Sp. z o. o

c) Dyrektorze Hotelu – rozumie się przez to osobę zarządzającą Hotelem z ramienia Hotele Grupy Marma Sp. z o. o, choćby tylko przejściowo, np. w ramach zastępstwa, d) Pracowniku Hotelu – rozumie się przez to osobę wchodzącą w skład personelu Hotelu, niezależnie od podstawy prawnej wykonywania przez nią prac w Hotelu,

e) Małoletnim – rozumie się przez to osobę, która nie ukończyła 18 roku życia.

3. Na każdym etapie stosowania procedur wynikających ze Standardów należy pamiętać, że mogą one stanowić niedogodność dla Gości hotelowych, w związku z czym należy wykazywać zrozumienie dla reakcji Gości na powyższe i tłumaczyć im konieczność, tak faktyczną jak i prawną, przeprowadzania w Hotelu przedmiotowych procedur. Reakcja Gościa hotelowego nie może jednak stanowić powodu do odstąpienia od procedur.

4. Wszelkie procedury przewidziane Standardami należy stosować z zachowaniem zasady proporcjonalności względem zaistniałej sytuacji i w sposób racjonalny.

5. Pracownicy Hotelu powinni, w kontaktach z Małoletnimi uwzględniać poziom ich rozwoju emocjonalnego oraz intelektualnego, a w przypadkach, gdy Małoletni jest osobą niepełnosprawną lub osobą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, wówczas także tę okoliczność.

II. Zasady zapewniające bezpieczne relacje między pracownikami Hotelu a Małoletnim, a w szczególności zachowania niedozwolone wobec Małoletnich

1. Hotel Hilton Garden Inn w Rzeszowie będzie dokładać starań, by pracownicy Hotelu mogący mieć kontakt z małoletnimi, przebywającymi w Hotelu, mieli świadomość ciążących na nich w tym zakresie obowiązków, a także by potrafili zadbać o bezpieczne relacje pomiędzy nimi a Małoletnimi.

2. Pracownik Hotelu nie powinien dopuszczać do sytuacji, w której pozostaje w Hotelu w pomieszczeniu sam na sam z Małoletnim, z wyjątkiem sytuacji, gdy pozostawienie Małoletniego samego w pomieszczeniu mogłoby w istotny sposób zagrozić jego dobru, w szczególności zdrowiu lub życiu. W miarę możliwości należy zapewnić obecność innej osoby dorosłej, nadzór kamer monitoringu lub tak zaplanować obowiązki służbowe, aby móc do nich powrócić, gdy tego rodzaju sytuacja już minie.

3. Jakiekolwiek kontakty pomiędzy pracownikiem Hotelu a Małoletnim, przebywającym w Hotelu, nie powinny wykraczać poza interakcje uzasadnione obowiązkami służbowymi pracownika Hotelu.

III. Zasady i procedury identyfikacji Małoletniego przebywającego w Hotelu i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w Hotelu

1. Identyfikacji Małoletniego i jego relacji do osoby dorosłej, z którą przebywa w Hotelu, dokonują pracownicy hotelowej recepcji. Identyfikacja taka następuje na podstawie dokumentów Małoletniego oraz osoby dorosłej, z którą przebywa on w Hotelu, a w razie ich braku, na podstawie rozmowy z dorosłym oraz z Małoletnim. Jeżeli osoba dorosła nie jest rodzicem ani opiekunem prawnym Małoletniego, należy poprosić tę osobę o udowodnienie, np. poprzez okazanie stosownego dokumentu, zgody rodzica lub opiekuna prawnego na pozostawanie przez Małoletniego pod opieką wspomnianego dorosłego.

2. Jeśli w trakcie przeprowadzania procedury opisanej w ust. 1 pracownik recepcji nabierze jakichkolwiek wątpliwości, co do relacji łączącej Małoletniego i osobę dorosłą, z którą przebywa on w obiekcie, wówczas należy o tym dyskretnie powiadomić Dyrektora Hotelu. Małoletni, jak i osoba dorosła powinni w tym czasie pozostawać pod obserwacją pracowników Hotelu.

3. W trakcie rozmowy z Małoletnim należy zwrócić szczególną uwagę na to, by małoletni miał możliwość swobodnego i nieskrępowanego wypowiadania się, w szczególności by dorosły, z którym Małoletni przebywa w Hotelu, nie udzielał odpowiedzi na pytania zadawane Małoletniemu. Jeśli dorosły w jakikolwiek sposób utrudnia kontakt z małoletnim lub wywiera na niego presję, choćby tylko swoją obecnością, wówczas należy poprosić dorosłego o opuszczenie pomieszczenia na czas prowadzenia rozmowy z Małoletnim, a także poprosić o obecność w trakcie rozmowy dodatkowo drugiego pracownika Hotelu.

IV. Zasady i procedury reagowania w przypadku uzasadnionego przypuszczenia, że dobro Małoletniego, znajdującego się na terenie Hotelu jest zagrożone

1. Jeżeli zaistnieje uzasadnione przypuszczenie, że dobro Małoletniego znajdującego się na terenie Hotelu jest zagrożone, wówczas każdy pracownik Hotelu jest zobowiązany, w reakcji na powyższe, do podjęcia adekwatnych działań.

2. Uzasadnione podejrzenie skrzywdzenia Małoletniego występuje w szczególności wtedy, gdy pracownik Hotelu zaobserwował okoliczności mogące wskazywać na krzywdzenie Małoletniego, gdy Małoletni nosi ślady mogące świadczyć o krzywdzeniu, a także gdy Małoletni sam poinformował o krzywdzeniu.

3. Działania, o których mowa w ust. 1, powinny polegać na natychmiastowym powiadomieniu o zaistniałej sytuacji Dyrektora Hotelu, a jeśli to nie będzie możliwe lub mogłoby spowodować zbędne opóźnienie, na powiadomieniu przełożonego lub Policji.

4. Jeśli od pracownika Hotelu można tego w danej sytuacji oczekiwać, może on podjąć również bezpośrednie działania mające na celu zastopowanie krzywdzenia, uwzględniając jednakże, by taka próba nie zagrażała bezpieczeństwu jego samego, Małoletniego, ani też osób postronnych. Osobą postronną w rozumieniu niniejszego postanowienia nie jest sprawca lub współsprawca krzywdzenia. Działania pracownika Hotelu powinny pozostawać w granicach prawa, w szczególności stosować się do zasad regulujących kwestię obrony koniecznej lub tzw. zatrzymania obywatelskiego.

V. Procedury i osoby odpowiedzialne za składanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę małoletniego oraz zawiadamianie sądu opiekuńczego

1. Po powiadomieniu przez pracowników Hotelu w sytuacjach przewidzianych w niniejszych Standardach Dyrektor Hotelu jest zobowiązany do ustalenia stanu sprawy oraz, jeśli ustalone okoliczności uzasadniają taki krok, do powiadomienia policji.

2. W sytuacjach niecierpiących zwłoki do powiadomienia policji jest uprawniony i zobowiązany każdy pracownik Hotelu.

3. Po powiadomieniu Policji pracownicy Hotelu powinni zadbać, by Małoletni oraz osoba dorosła, która mogła popełnić przestępstwo, nie oddalili się z Hotelu przed przybyciem funkcjonariuszy Policji, a także by potencjalne dowody popełnienia przestępstwa nie uległy zniszczeniu (np. zabezpieczenie nagrań z kamer monitoringu).

4. W uzasadnionych przypadkach Dyrektor Hotelu jest zobowiązany także rozważyć i skonsultować z Działem Prawnym Hotele Grupy Marma Sp. z o.o. możliwość zawiadomienia sądu opiekuńczego (tzw. zawiadomienie w ramach obowiązku obywatelskiego).

VI. Zakres kompetencji osoby odpowiedzialnej za przygotowanie pracowników Hoteli do stosowania Standardów, zasady przygotowania tych pracowników do ich stosowania oraz sposób dokumentowania tej czynności.

1. Osobą odpowiedzialną za przygotowanie pracowników Hotelu do stosowania Standardów jest Dyrektor Hotelu oraz Kierownicy Działów Hotelu, każdy w zakresie zarządzanego przez siebie Działu, których wspiera w tym zakresie Dział Kadr Hotele Grupy Marma Sp. z o.o.

2. Pracownicy Hotelu będą mieli możliwość podnoszenia swych kompetencji związanych z zadaniami wynikającymi ze Standardów, w ramach regularnych szkoleń.

VII. Postanowienia końcowe

1. Co najmniej raz na dwa lata dokonywana będzie ocena Standardów w celu zapewnienia ich dostosowania, do aktualnych potrzeb oraz zgodności z obowiązującymi przepisami, a wnioski z przeprowadzonej oceny zostaną udokumentowane na piśmie.

2. Standardy podlegają udostępnieniu na stronie internetowej www.hgi.rzeszow.pl , a także zostaną wywieszone w widocznym miejscu w recepcji Hotelu.

3. Standardy wchodzą w życie z dniem 15 sierpnia 2024 roku.

SITE MAP

  • Rooms
  • Contact
  • Occasional events
  • Restaurant & Vineyard
  • Conference rooms
  • Privacy
  • Standardy Ochrony Małoletnich
  • Procedura dotycząca zgłoszeń sygnalistów

 

New Port Hotel logo
Al. Kopisto 1.
35-315 Rzeszów , PL
HILTON GARDEN INN RZESZÓW
T: +48177700000
M: reservation@hgi.rzeszow.pl
Social media
  • facebook
  • instagram
  • youtube

SEE ALSO

image
© Copyright HILTON GARDEN INN RZESZÓW
Cookies settings
created by

In order to provide services at the highest level, the Website uses cookies saved in the browser's memory. Detailed information about the purpose of their use, including processing of user activity data and advertising personalization, as well as the possibility to change cookie settings, can be found in the Privacy Policy. By clicking ACCEPT ALL, you consent to the use of technologies such as cookies and to the processing by Hotele Grupy Marma Sp. z o.o., Pod Kasztanami 10, 35-030, Rzeszów, of your personal data collected on the Internet, such as IP addresses and cookie identifiers, for analytical and marketing purposes (including automated ad targeting, measuring their effectiveness, and processing user data for analytical purposes). You can change cookie settings and detailed consent preferences in .

Manage privacy settings

Cookies necessary for the operation of services available on the website, enabling browsing offers or making reservations, supporting security mechanisms, including user authentication and abuse detection. These files are required for the proper functioning of the website. They do not require your consent.

Cookies allowing the collection of information about the user's use of the website in order to optimize its functioning and adapt it to user expectations. By consenting to these cookies, you agree to the processing of data regarding your activity on the site for analytical purposes.

Cookies enabling the display of marketing content tailored to the user's preferences and directing marketing offers to them corresponding to their interests, including information about user activity, products, and services of the site administrator and third parties. Consent to these cookies means that your data may be used for advertising personalization and analysis of the effectiveness of our advertising campaigns.

Your preferences have not yet been saved